BiliBili

John Donne

“I fix mine eye on thine, and there
Pity my picture burning in thine eye;
My picture drown’d in a transparent tear,
When I look lower I espy;
Hadst thou the wicked skill
By pictures made and marr‘d, to kill?
How many ways mightst thou perform thy will?”

——John Donne

“我凝视着你的眸子,在那里
怜悯着灼烧在你瞳孔中,我的影像;
当我低下头来,我突然看见,
我的影像淹没在一滴晶莹的泪滴中;
难道你的恶作剧
就是要毁坏我们在你眼中结合而成的影像吗?
你到底有多少方法来实现你的决心?”

评论(1)

热度(2)